بسم الله الرحمن الرحيم
A VERY INTERESTING QUESTIONS ANSWERED FOR WHOEVER HAD A DOUBT .
Bismillahi wal Hamdullillah Was Salaatu Was Salaamu ‘Alaa Rasoolillah Ammaa Ba’d:
I was asked about this issue earlier today thus i share this benefit. Concerning this issue the scholars have a number of statements. Their statements revolve firstly around the fact that the Messenger Sallallahu alaihi was salam used to make Wudhu while in a state of Janaaba.
Upon the authority of Abu Salamah who said: “I asked Aaisha -Radhiyallahu anhaa Did the Prophet Sallallahu alaihi was Salam sleep while Junub? She said: “Yes! and he would make Wudhu“ (Collected by Bukhaari (282))
Upon the authority of Aaisha – Radhiyallahu anhaa “The Messenger of Allah – Sallallahu alaihi Was Salam when he was in a state of ritual impurity, and he intended to eat or sleep then he would make wudhu like his wudhu for salaah“ (Collected by Muslim (305))
As far as this wudhu is concerned, the scholars hold that it is done for the purpose of ‘Lightening’ the Janaaba (state of ritual impurity) of the person who is Junub
After mentioning some of the ahaadeeth that indicate the issue, Al Haafidh Ibn Rajab mentions in his ‘Fathul Baari’ (not that of Al Haafidh Ibn Hajr) (1/358):
“The ahaadeeth mentioned in the chapter, indicate that the wudhu of the person who is junub (in a state of ritual impurity) ‘lightens’ his state of janabah“
That is there is nothing that prevents him from being completely pure, except him making ghusl, and what is correct is that the woman is the same as the man in that regard.
With that being the case, the question that arises is, is the menstruating woman the same as the man or woman in a state of Janaabah?
What is correct is that she isn’t, due to the fact that she has a continual flow of blood that she would not become pure from even if she made ghusl.
Thus her having a ghusl would not put her in a state of tahaarah, while the man or woman in a state of janaabah IS purified with Ghusl and similarly, if they make wudhu their state is lightened.
With the exception of one woman, and that is the woman whos’ menses has ended but she has not yet made ghusl to purify herself, this woman is benefitted by wudhu if she intends to sleep in that state.
Al Haafidh ibn Hajr mentions the statement of Ibn Daqeeq al eid -Rahimahullah who said
“Ash Shaafi’ee has stated that this is not for the menstruating woman (i.e. to make wudhu before sleep), because if she were to make ghusl it would not remove her state of impurity, while that is not the case with one who is junub, but if her flow of blood ceases, then that is permissable for her“
(Fathul Baari 1/395)
Imaamun Nawwawi has a similar statement in his explanation of Muslim he states (3/218):
“Our companions (i.e. the scholars of the Shaafi’ee madhab) are united upon the fact that it is not desirable for the the woman in a state of menses or post-natal bleeding to make wudhu (i.e. before sleep) because wudhu will have no effect upon her state of impurity, but if her menses ends then she becomes like the one who is Junub, Wallahu a’lam“
your Reminder Fatima who love you all for the sake of Allah
your Reminder Fatima who love you all for the sake of Allah
Est-ce que la femme menstruée doit faire ses ablutions avant de dormir?
Reponse pour
quiconque avait un doute:
Sur l'autorité d'Abu Salamah qui a dit: «J'ai demandé a Aaisha-Radhiyallahu
anhaa-ce que le Prophète sallallahu 'alayhi Salam dormait en etat de Junub?
Elle repondi que : «Oui! et qu'il fesait Wudhu "(Recueilli par Boukhari
(282))
Sur l'autorité de Aaisha - Radhiyallahu anhaa «Le
Messager d'Allah - sallallahu aleyhi wa Salam quand il était dans un état d'impureté
rituelle, et qu'il avait l'intention de manger ou de dormir alors il fesait
ablutions comme son ablutions pour la salat" (Recueilli par Muslim (305))
En ce qui concerne cet wudhu , les savants islamique estiment que cela est fait dans le but de «d’alleger»
le Janaaba (l’état d'impureté rituelle) de la personne qui est en Junub
Après avoir rappelé quelques-uns des hadiths qui
indiquent le problème, Al Hafidh Ibn Rajab mentionne dans son «Fathul Bari
'(pas celle de Al Hafidh Ibn Hajar) (1/358):
«Le hadith mentionné dans le chapitre, indiquent que le
wudhu de la personne qui est junub (dans un état d'impureté rituelle) 'allège'
son état de janabah"
C'est qu'il n'y a rien qui l'empêche d'être complètement
pure, sauf de faire le ghusl, et ce qui
est correct, c'est que la femme est le même que l'homme à cet égard.
Cela nous amene donc a la question suivante, la femme menstruée est elle dans le même que l'homme ou la femme
dans un état de Janaabah?
Ce qui est correct, c'est qu'elle ne l’est pas, en raison du fait qu'elle a un flux
continuel de sang qui ne l’a rendrait pas pur même si faisait le ghusl.
faire un ghusl pendant les mensrtuation ne la meterait
pas dans un état de pureté rituelle, tandis que l'homme ou la femme dans un
état de janaabah serait dans un etat de pureté
avec ghusl donc, s'ils font juste des
ablutions leur état est allégé.
À l'exception d'une femme, dont les regles sont fini,
mais qui n'a pas encore fait le ghusl pour se purifier, cette femme peut
bénéficiée des ablutions si elle a l'intention de dormir dans cet état.
Al Hafidh ibn Hajar mentionne la déclaration d'Ibn al Daqeeq
eid-rahimahullah qui a dit
"Ash Shafi'i a déclaré que ce n'est pas pour la
femme menstruée (ie faire ablutions avant de dormir), parce que si elle devait
faire le ghusl il ne saurait pas enlever son état d'impureté, alors que ce
n'est pas le cas avec celui qui est junub, mais si son flux de sang cesse,
alors c'est autorisé de pour elle(de
faire le wudu) "
(Fathul Bari 1/395)
Imaamun Nawwawi a une déclaration similaire dans son
explication du musulman, il déclare (3/218):
«Nos compagnons (c'est à dire les savants du madhab
Shafi'i) sont unis sur le fait qu'il n'est pas souhaitable que le la femme dans
un état de menstruation ou de saignement post-natal fasse des ablutions (avant de dormir ) car le
wudhu n’aura aucun effet sur son état
d'impureté, mais si ses règles se termine alors qu'elle devient comme celui qui
est Junub,
Et Allah seul detient
la connaissance "
FATIMA votre soeur en Islam qui vous aime pour l'amour d'Allah
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